Wizytówka w Google Maps – co musisz wiedzieć?
Każdego dnia, miliony użytkowników na świecie, korzysta z Google Maps. Dla wielu małych, średnich i wielkich firm jest to niezbędne narzędzie. Dowiedz się, jakie korzyści płyną z założenia firmowej wizytówki w Google Maps.
Przydatnym rozwiązaniem dla każdej firmy jest stworzenie wizytówki w Google Maps. Jeśli rozpoczynasz promowanie swojego biznesu w sieci to nie możesz pominąć tego punktu. Zacznij korzystać z dobrodziejstw narzędzi Google’a.
Czym jest Google Maps?
Google Maps jest serwisem umożliwiającym m.in. korzystanie z map i odkrywanie różnych obiektów. Głównym celem tej aplikacji jest przede wszystkim ułatwienie przemieszczania się. Mapy Google można wykorzystywać również jako nawigację dla pieszych, rowerzystów, aut czy też komunikacji publicznej lub komercyjnych przejazdów samochodów osobowych, takich jak Uber, Bolt. Innym użytkownikom ułatwia odnalezienie firmy, skontaktowania się z nią poprzez stronę internetową, czy pozyskanie numeru telefonu. Aplikacja Google Maps umożliwia także wysłanie wiadomości bezpośrednio do danej firmy. Popularne jest również przeglądanie opinii firm, które zostawiają inni użytkownicy Map Google.
Korzyści z dodania firmy do Google Maps
Wizytówka firmy jest rozwiązaniem, z którego korzystają przedsiębiorcy, którzy chcą ułatwić potencjalnym klientom odnalezienie adresu swojej firmy. Wizytówka daje również możliwość pozyskania nowych klientów. Dzięki prawidłowo zoptymalizowanej wizytówce, Twoja firma będzie wyświetlać się nie tylko w aplikacji Mapy, ale także w tradycyjnych wynikach wyszukiwania.
Jak zoptymalizować wizytówkę w Google Maps?
Aby wizytówka przynosiła jak najwięcej korzyści musisz o nią zadbać.
- Dobierz odpowiedni tytuł wizytówki uwzględniając słowo kluczowe. Google sugeruje, aby tytułem wizytówki była nazwa marki lub firmy.
- Dodaj poprawne dane adresowe.
- Określ zakres terytorialny dla swojej działalności. Jest to szczególnie ważne jeśli kierujesz ofertę do odbiorców na niewielkim terenie, np. w jednym mieście lub dzielnicy.
- Uzupełnij kategorię oferowanych usług. Uzupełnij produkty i usługi. Dzięki temu zwiększysz szanse na szersze pokazywanie się wizytówki.
- Uzupełnij godziny pracy, formy dostawy – to są bardzo ważne informacje z punktu widzenia Twoich klientów.
- Dodaj zdjęcia – logo, wybrane produkty i/lub wnętrze. Wybierz najbardziej reprezentacyjne ujęcia, które wyróżnią Twoją firmę i zachęcą do jej odwiedzenia.
- Dodaj opis firmy.
- Uzupełnij wszystkie pozostałe dane. Czym więcej informacji, tym większa szansa na wyższą pozycję w Mapach.
- Zdobywaj opinie.
O czym musisz pamiętać, jako właściciel firmy?
Użytkownikom Map nadano nowe prawa. Zalogowani użytkownicy mogą edytować informacje zawarte w wizytówkach, pomimo że nie są ich właścicielami. Warto więc regularnie logować się do usługi Google Moja Firma i zatwierdzać, ewentualnie odrzucać, sugerowane przez użytkowników Map zmiany. Zmiany w wizytówkach może zgłaszać także konkurencja, która nie zawsze ma dobre intencje i może zaszkodzić wizerunkowi danej firmy. Mając na uwadze powyższe informacje, należy szczególnie dbać o uzupełnienie wizytówki, a także o aktualizację danych.
Dobrze jest prosić swoich klientów o pozostawienie opinii i komentarzy. Na same komentarze warto również odpowiadać — zarówno na te pozytywne, jak i negatywne. Konwersacja na wizytówce w komentarzu będzie bardzo pomocna i często da lepsze rezultaty niż pięciogwiazdkowa ocena.
Google umożliwia również dodanie krótkich wpisów — postów na wizytówce np. o naszych aktualnościach czy ofertach. Warto zatem dodawać takie wpisy i dbać, aby pojawiały się one regularnie. Wszystkie te działania zabezpieczą Twoją wizytówkę przed niechcianymi zmianami oraz sprawią, że pinezkę zauważy więcej klientów i będziesz mógł liczyć na większy ruch pochodzący z map Google.