Wezwanie do działania, czyli Call To Action. Jak wykorzystać jego potencjał?

Jeden klawisz, który potrafi wiele zdziałać. Wezwanie do działania, bo to na nim się dziś skupimy, to niewielki element z wielkim potencjałem – który wystarczy tylko odpowiednio wykorzystać, aby uzyskać niesamowite marketingowe rezultaty. Jak je napisać, aby przyciągało wzrok i było czymś więcej niż tylko zwykłym „kliknij tutaj”? Sprawdź to razem z ACTIV-NET strony www Tychy.

Call To Action – co to jest i czemu służy?

Czasem pozostaje niezauważone, a czasem – aż za bardzo rzuca się w oczy. Call To Action, czyli wezwanie do działania, to sprecyzowany komunikat, który ma za zadanie odpowiedzieć na podstawowe potrzeby klienta: poinformowanie o korzyściach, obietnica poprawy oraz wyrażenie pewnej chęci użytkownika (np. nabycia umiejętności, jak „chcę nauczyć się pisać”). Wezwanie do działania może mieć różne formy, najczęściej jednak spotkamy je w wersji graficznego przycisku czy wyróżnionego tekstu. „Zobacz naszą ofertę”, „Kup teraz”, „Wypróbuj za darmo przez siedem dni” – to najbardziej klasyczne przykłady Call To Action.

Zasady skutecznego Call To Action

Przepis na efektywne wezwanie do działania? Testowanie różnych opcji i stosowanie się do kilku dobrych praktyk pisania Call To Action. Oto kilka zasad, którymi warto kierować się przy projektowaniu wezwania do działania:

  • Postaw na jasny przekaz. Niech Twój przekaz będzie maksymalnie czytelny i zrozumiały. Unikaj sformowań, które mogą budzić wątpliwości. Dobrym przykładem jest tu hasło „Podejmij z nami współpracę” , sugerujące nawiązanie biznesowych relacji czy odesłanie do zakładki „praca” – podczas gdy w rzeczywistości odnosi się do naszej oferty.
  • Zadbaj o widoczność. Umieść Call To Action w miejscu, gdzie będzie widoczny dla użytkowników.
  • Użyj Call To Action w pierwszej osobie. Sztywne formułki? Nie tym razem! Dobrą praktyką w przypadku Call To Action jest używanie sformułowań w pierwszej osobie, np. zamiast „sprawdź” postaw na „sprawdzam”.
  • Wywołaj zaciekawienie u odbiorcy. Nie traktuj Call To Action jako typowego wezwania do działania. Zamiast tego, sformułuj komunikat – jasny, może inspirujący, ale na pewno zapadający w pamięć.
  • Zwróć uwagę na spójność graficzną. Call To Action ma przykuwać uwagę, nie może jednak przy tym zaburzać dynamiki strony. Interesujące, przyciągające wzrok, ale nie natarczywe – takie wezwanie do działania odniesie sukces.
  • Testuj. Sprawdzaj różne konfiguracje swojego hasła i analizuj efekty, jakie generuje.