Pozycjonowanie stron w Google – czy Twoja strona poradzi sobie z zapowiadanymi zmianami?

Znacie na pewno powiedzenie „Mądry Polak po szkodzie”. Mamy nadzieję, że nie lubicie go tak samo jak my i wolicie działać zanim przysłowiowa „szkoda” zostanie wyrządzona. Jeśli jesteście właścicielem firmowej strony internetowej – a skoro czytacie naszego bloga, to pewnie JESTEŚCIE – to właśnie nadszedł ten czas, by zapobiec spadkom pozycjonowania Waszej strony www w wyszukiwarce Google.

Czy mamy magiczną kulę, z której czytamy jak pozycjonować strony w Google?

Nie. I nie wróżymy też z fusów, za to na bieżąco czytamy branżowe publikacje, które pojawią się w tematyce pozycjonowania stron internetowych. Zazwyczaj Google zaskakiwało nas wprowadzanymi zmianami. Dopiero po fakcie informowało swoich użytkowników, jak algorytm został zmodyfikowany. Tym razem jest inaczej. I to świetna wiadomość – możemy zareagować wcześniej i tym samym tak przebudować stronę, żeby w wynikach wyszukiwania wygrywała z konkurencją.
Zastanawiacie się jak teraz Wasza strona www jest oceniana przez algorytm? Kliknijcie w link poniżej i sprawdźcie!

Sprawdź swoją stronę

I jak? Jeśli nie otrzymaliście w każdej kategorii „zielonego światła”, to niestety, ale algorytm Googla sprawi, że będziecie pozycjonowani bardzo, bardzo nisko. To właśnie TEN moment, kiedy możemy temu zaradzić. Wyprzedzić to co nieuniknione i wynieść Waszą stronę ponad konkurencję, która (jeszcze) nie zdaje sobie sprawy z tego, co stanie się, jeśli te poszczególne wskaźniki nie zostaną „podciągnięte”.

Zdecydujesz się na wysokie pozycjonowanie swojej strony w Google?

Wydaje nam się, że na to pytanie istnieje tylko jedna słuszna odpowiedź. Kiedyś mówiło się, że jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz. My powiemy natomiast, że jeśli nie ma Cię wysoko w wyszukiwarce, to nie istniejesz. Połączmy siły i nie dopuśćmy do tego!

Skontaktuj się z nami

A dla tych z Was, którzy lubią poznawać techniczne szczegóły i tajniki działania algorytmu, na którym oparte jest pozycjonowanie w Google, mamy jeszcze kilka informacji poniżej.

Page Experience Signals – liczy się jakość Twojej strony

Zmiany zapowiedziane przez Google mają być wdrożone jeszcze 2021 roku. To więc ostatni moment, żeby zdecydować się na ich zaimplementowanie na stronie www. Kluczowym pojęciem jest Page Experience Signals, a więc pewne sygnały, określone algorytmem Googla, które definiują jakość strony.

Jakie są to sygnały?

  • responsywność na urządzeniach mobilnych: prawidłowe wyświetlanie np. na smartfonach
  • prędkość ładowania stron: jak szybko po kliknięciu w link strony w wyszukiwarce strona wczyta się w pełni
  • ograniczenie pop-upów, czyli wyskakujących okienek, które ograniczają widoczność strony
  • certyfikat SSL – szyfrowanie HTTPS – umożliwiające bezpieczne połączenia internetowe
  • zawartość witryny, która jest określana jako bezpieczna, a więc bez wirusów i zagrażających programów
  • historia domeny, jakość contentu – jej zawartości i treści
  • Core Web Vitals

Core Web Vitals – element algorytmu Googla, który wpływa na pozycjonowanie

Kilka miesięcy temu, przygotowując się do zmian w swoim algorytmie dotyczącym pozycjonowania stron internetowych, Google wprowadziło tzw. Core Web Vitals. CWV to trzy wskaźniki, które określają komfort w użytkowaniu witryny. To one są teraz głównym czynnikiem rankingującym w wyszukiwarkach.

CLS (Cumulative Layout Shift): sprawdza ilość przesunięć elementów strony podczas jej ładowania.

FID (First Input Delay): mierzy czas ładowania witryny podczas wejścia w interakcję, czyli np. kliknięcia w link.

LCP (Largest Contentful Paint): określa szybkość ładowania się strony.

Pozycjonowanie strony w Google wciąż brzmi jak magia… czarna magia?!

Jeśli tak pomyśleliście, to nie martwcie się. Po pierwsze dlatego, że nie jesteście jedyni, a po drugie dlatego, że my tę magię oswoiliśmy i bardzo dobrze wiemy jak jej użyć, żeby Wasza strona internetowa była lubiana przez algorytm Googla. Internet to potężne narzędzie dla każdego biznesu – od rodzinnej lodziarni, po wielką korporację. Widoczność Waszej firmy w wyszukiwarkach jest kluczowa dla jego rozwoju i my wiemy, jak sprawić, żeby Google nie musiało nakładać okularów, żeby Was odnaleźć.