Jak budować markę osobistą na TikToku?

TikTok jest najprężniej rozwijającą się platformą na świecie. Aplikacja stworzona przez chiński koncern ma ogromny potencjał, który warto wykorzystać na potrzeby promocji swojej firmy. Jak zatem rozkręcić konto marki na TikToku?

Jak podaje Sensor Tower w raporcie Q1 2022: Store Intelligence Data Digest, TikTok jest najczęściej pobieraną aplikacją na świecie. W pierwszym kwartale bieżącego roku program ściągnięto aż 175 mln razy. TikTok przebił także YouTube pod względem średniego czasu oglądania. To zasługa szeregu kwestii związanych z samym działaniem aplikacji. Oczywiście YouTube nie musi się bać o fanów długich filmów, ale możliwe jednak, że w najbliższym czasie będzie zmuszony do gruntownego przebudowania swojej aplikacji i dostosowania jej do obowiązujących trendów.

Prężny rozwój TikToka robi naprawdę imponujące wrażenie. Większość dużych brandów już wykorzystuje go do działań promocyjnych. Co więcej, TikTok jest aplikacją, która nie tylko dostarcza widzom rozrywkę. Błędem jest również myślenie, że użytkownikami TikToka są wyłącznie nastolatkowie. Z raportu OpenMobi „Użytkownik TikToka w Polsce” wynika, że dominującą grupą na platformie stanowią obecnie osoby w przedziale 18-34 lat (60%), a tuż za nimi plasuje się młodzież w wieku 13-17 lat (34%). Z TikToka korzystają głównie kobiety, ale odsetek mężczyzn cały czas rośnie.

Czy marka na TikToku ma sens?

Większość przedsiębiorców wychodzi z założenia, że obecnie TikTok jest kanałem, z którego korzysta młode pokolenie w celach wyłącznie rozrywkowych. To oczywiście w większym stopniu prawda, ale nie oznacza to, że właściciele firm nie mogą wykorzystać tego medium do rozwijania swojej marki osobistej. TikTok tak naprawdę daje przedsiębiorcom ogromne możliwości. Wystarczy, że dopasują swój content do charakteru kanału, aby treści stały się wartościowe i przede wszystkim interesujące dla użytkowników.

Tik Tok dla biznesu

Chcesz odkryć możliwości TikToka i dotrzeć do potencjalnych klientów? Przede wszystkim nie zwlekaj. Twórcy aplikacji wychodzą naprzeciw wszystkim osobom, które prowadzą mniejsze bądź średnie firmy lub budują swoją markę osobistą i oferują niezwykle przydatne narzędzie – TikTok for Business.

TikTok dla biznesu jest kopalnią wiedzy i nie tylko. Oferuje on bardzo skuteczne narzędzia marketingowe, które pozwolą Ci zaistnieć w świecie TikToka i dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. TikTok dla biznesu daje Ci dostęp do kilku formatów reklamowych tj.: TopView, In-Feed Video i Brand Takeover. Godnymi uwagami są także narzędzia Hashtag Challenge (dzięki niemu stworzysz ciekawe wyzwania z firmowym hashtagiem) oraz Branded Effects (skierowany do różnych nakładek – gifów, naklejek, filtrów).

Jeśli poszukujesz cennych porad i wskazówek – koniecznie odwiedź zakładkę Inspiracje. Znajdziesz tam wiele przykładów efektywnych kampanii prowadzonych przez firmy z różnych branż. Dodatkowo, zachęcamy do skorzystania z platformy e-learningowej TikTok For Business Learning Center.

Content marki na TikToku

O czym musisz pamiętać budując markę osobistą na TikToku? W szczególności o odpowiednim contencie. Na początku najlepiej skoncentrować się na jednym temacie, który będzie stricte odnosił się do działalności Twojej firmy. Pamiętaj, z tym będą kojarzyć Cię obserwujący. Dobra rada – nie zaczynaj od contentu mieszanego. Jeśli już przykujesz uwagę swoich potencjalnych klientów i zdobędziesz zaangażowaną widownie – możesz wtedy publikować inne treści. Filmiki na TikToku są bardzo krótkie – mają długość od 15 sekund do 3 minut. Musisz zatem pamiętać, by Twój film był łatwy do przyswojenia, przykuwający uwagę i jednocześnie mocno skondensowany.

Firmowe konto na TikToku

Czego potrzebujesz, aby rozkręcić konto marki na TikToku? Dobrze, by Twoje filmiki miały osobę, która będzie twarzą marki. Możesz to być Ty lub któryś z Twoich pracowników. Dzięki temu łatwiej zdobędziesz zaufanie swoich odbiorców. Wykaż się kreatywnością. Wdrażaj niebanalne pomysły i nieustannie zaskakuj oglądających wartościowym contentem. Bądź na bieżąco z trendami i sprawdzaj najpopularniejsze hashtagi. Ważne jest byś publikował filmiki regularnie. Systematyczność jest niezwykle ważna w budowaniu marki w mediach społecznościowych.

W przypadku konta na TikToku zwróć również uwagę na muzykę (śmiało wykorzystuj popularne utwory) oraz dobrej jakości sprzęt do nagrywania, dzięki któremu Twoje filmy będą jeszcze bardziej atrakcyjniejsze dla widza. Od strony technicznej – zadbaj także o dobre ustawienie, oświetlenie oraz atrakcyjne kadry.

Tekst na TikToku

Na TikToku nie ma miejsca na rozbudowane opisy. Wszystko dzieje się bardzo szybko. Ty jako twórca masz kilkanaście sekund, by zatrzymać przy sobie użytkownika scrollującego aplikację. W tym krótkim czasie musisz przekazać mu wartościowy content i zachęcić do interakcji. Jak sobie z tym poradzić? Na szczęście aplikacja wychodzi naprzeciw przedsiębiorcom i nie tylko. Zapewnia wiele funkcji, które można wykorzystać w swoim filmiku, aby osiągnąć powyższe cele.

TikTok posiada wbudowane efekty wizualne, animacje z napisami oraz zaawansowane filtry. W przypadku tekstu na filmie zasada jest niezwykle prosta – tekst musi być czytelny oraz nie może zasłaniać twarzy. Tytuł filmu powinien przyciągnąć uwagę widza. Nie stawiaj pytań, tylko tezy. A co z opisem do każdego filmiku? Powinien on być zwięzły i rzeczowy. Ogranicz się do jednego zdania. To dobre miejsce, by postawić krótkie pytanie, które zaciekawi użytkownika do obejrzenia materiału do końca.

Podsumowanie

Jeśli chcesz poszerzać swoje działania marketingowe w zakresie budowania marki osobistej – testuj nowe platformy społecznościowe. Aby zaistnieć w tiktokowym świecie potrzebne Ci będą przede wszystkim duże pokłady kreatywności oraz świetna intuicja. Pamiętaj również o tym, aby tworzyć wartościowy content, wchodzić w interakcje z użytkownikami, tworzyć i publikować filmy regularnie, obserwować bieżące trendy, zadbać o dobrą technikę nagrywania i pokazywać swój wizerunek.

Komentarze

Ten wpis nie posiada jeszcze żadnych komentarzy.

Najnowsze wpisy

Jak stworzyć skuteczny mailing?
Jak budować markę osobistą na TikToku?
Majówka 2022 – sprawdź kiedy pracujemy
E-mail marketing – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?

Zrób pierwszy krok w stronę sukcesu!

Skontaktuj się z nami już teraz

zadzwoń