Firma w czasach kryzysu. 3 działania online, które musisz wdrożyć

Globalnego kryzysu nie sposób zaplanować czy uwzględnić w harmonogramie pracy. Gdy ten się już pojawia, firmy muszą na szybko dostosować się do panujących warunków- zazwyczaj mocno niesprzyjających i ograniczających biznes. Jak tego dokonać, aby straty były jak najmniejsze? Oto kilka sprawdzonych sposobów na działania online, które warto wdrożyć – zwłaszcza w obliczu obecnej sytuacji związanej z koronawirusem.

Promuj firmę i dbaj o jej wizerunek

W czasie, kiedy wszystkie aktywności przenoszą się do internetu, wizerunek firmy nabiera zupełnie nowego znaczenia. Jeśli do tej pory obecność swojego przedsiębiorstwa w social mediach traktowaliśmy na zasadzie „jakoś to będzie”, to nadszedł najwyższy czas, aby to zmienić. Powód jest jeden – w tym trudnym czasie nasi klienci, jeszcze częściej niż zazwyczaj będą do nas trafiać bezpośrednio z różnych internetowych źródeł. To zresztą nic dziwnego, bo okres kwarantanny sprzyja surfowaniu po sieci i poszukiwaniu rozwiązań, na które dotąd nie było czasu. Nowa strona internetowa? A może Street View Trusted, gdy sytuacja kryzysowa już się uspokoi? Wielu klientów wykorzystuje czas spędzony w domu na szukanie wykonawców oraz przedsiębiorców, nawet jeśli realizacja planowanej usługi miałaby zostać odłożona w czasie. Warto być na to gotowym i już teraz zadbać o swoją internetową aktywność. Odświeżmy więc swoje konta na social mediach, zadbajmy o firmowego bloga, maksymalnie ulepszmy i upłynnijmy internetowy kontakt z klientami.

Sprzedawaj swoją wiedzę online

Internet stwarza wręcz nieograniczone możliwości w kwestii promowania i dystrybucji własnych produktów. Warto to w tym trudnym czasie wykorzystać i przerzucić się na rozwiązania online. Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie? Stwórz odpłatne webinarium, czyli specjalistyczne szkolenie online lub postaw na ebooka – wskazówki, co do tego, jak go opracować, znajdziesz bez problemu w internecie. W miarę możliwości przestaw się także na udzielanie konsultacji online lub drogą telefoniczną.

Bądź uważny

W czasie kryzysu mogą pojawić się przestoje czy problemy z klientami. Z tego powodu tak ważne jest, aby być w tym okresie elastycznym i wychodzić naprzeciw swoim odbiorcom. Obserwujmy rynek, sprawdzajmy, jak możemy reagować, szybko adaptujmy się do nowych warunków oraz, co najważniejsze, zachowujmy spokój.