Firma w czasach kryzysu. 3 działania online, które musisz wdrożyć

Globalnego kryzysu nie sposób zaplanować czy uwzględnić w harmonogramie pracy. Gdy ten się już pojawia, firmy muszą na szybko dostosować się do panujących warunków- zazwyczaj mocno niesprzyjających i ograniczających biznes. Jak tego dokonać, aby straty były jak najmniejsze? Oto kilka sprawdzonych sposobów na działania online, które warto wdrożyć – zwłaszcza w obliczu obecnej sytuacji związanej z koronawirusem.

Promuj firmę i dbaj o jej wizerunek

W czasie, kiedy wszystkie aktywności przenoszą się do internetu, wizerunek firmy nabiera zupełnie nowego znaczenia. Jeśli do tej pory obecność swojego przedsiębiorstwa w social mediach traktowaliśmy na zasadzie „jakoś to będzie”, to nadszedł najwyższy czas, aby to zmienić. Powód jest jeden – w tym trudnym czasie nasi klienci, jeszcze częściej niż zazwyczaj będą do nas trafiać bezpośrednio z różnych internetowych źródeł. To zresztą nic dziwnego, bo okres kwarantanny sprzyja surfowaniu po sieci i poszukiwaniu rozwiązań, na które dotąd nie było czasu. Nowa strona internetowa? A może Street View Trusted, gdy sytuacja kryzysowa już się uspokoi? Wielu klientów wykorzystuje czas spędzony w domu na szukanie wykonawców oraz przedsiębiorców, nawet jeśli realizacja planowanej usługi miałaby zostać odłożona w czasie. Warto być na to gotowym i już teraz zadbać o swoją internetową aktywność. Odświeżmy więc swoje konta na social mediach, zadbajmy o firmowego bloga, maksymalnie ulepszmy i upłynnijmy internetowy kontakt z klientami.

Sprzedawaj swoją wiedzę online

Internet stwarza wręcz nieograniczone możliwości w kwestii promowania i dystrybucji własnych produktów. Warto to w tym trudnym czasie wykorzystać i przerzucić się na rozwiązania online. Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie? Stwórz odpłatne webinarium, czyli specjalistyczne szkolenie online lub postaw na ebooka – wskazówki, co do tego, jak go opracować, znajdziesz bez problemu w internecie. W miarę możliwości przestaw się także na udzielanie konsultacji online lub drogą telefoniczną.

Bądź uważny

W czasie kryzysu mogą pojawić się przestoje czy problemy z klientami. Z tego powodu tak ważne jest, aby być w tym okresie elastycznym i wychodzić naprzeciw swoim odbiorcom. Obserwujmy rynek, sprawdzajmy, jak możemy reagować, szybko adaptujmy się do nowych warunków oraz, co najważniejsze, zachowujmy spokój.

Najnowsze wpisy

Jak budować markę osobistą na TikToku?
Majówka 2022 – sprawdź kiedy pracujemy
E-mail marketing – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?
Wizytówka w Google Maps – co musisz wiedzieć?

Zrób pierwszy krok w stronę sukcesu!

Skontaktuj się z nami już teraz

zadzwoń