E-mail marketing – czym jest i dlaczego warto z niego korzystać?
Trudno obecnie znaleźć firmę, która nie wykorzystywałaby mailingu do działań marketingowych. Nikogo nie powinno to dziwić. E-mail marketing jest jednym z najwygodniejszych i najtańszych sposobów, by skutecznie komunikować się z klientem.
Dlaczego warto korzystać z e-mail marketingu?
E-mail marketing wiąże się zazwyczaj z niskimi lub zerowymi kosztami – są to zdecydowanie niższe wydatki, niż w przypadku tradycyjnej reklamy. Można go skutecznie stosować za darmo. Jest to narzędzie niezwykle wygodne. Dzięki niemu zrealizujesz duże kampanie mailowe, wszelkie ambitne projekty siedząc wygodnie przed komputerem. Nie potrzebujesz do tego zespołu fachowców, czy specjalnych warunków. Wystarczy, że przygotujesz sobie gotowe szablony, które ułatwią Ci pracę.
Wykorzystuj szybkość i prostotę mailingów. E-mail marketing daje Ci możliwość wysyłania treści niemal w czasie rzeczywistym. Kilka sekund od wysłania maila, trafia on do skrzynki odbiorczej. Tworzenie kampanii mailingowej jest dziecinnie proste – typowe przeciągnij i upuść. Dodatkowo, w mailingu masz stały dostęp do istotnych statystyk i danych, które pomogą Ci w analizie działań marketingowych. Dzięki nim wiesz, jakie reakcje i zachowania wzbudziła twoja wiadomość. Jeżeli coś zrobiłeś źle – możesz to szybko poprawić i sprawić, by twój e-mail marketing stał się bardziej skuteczny.
A co z zasięgiem i bezpieczeństwem? Nie istnieją żadne granice, z wyjątkiem rozmiaru naszej bazy danych. Możesz swój komunikat wysłać do każdego kraju, do każdego rodzaju grupy odbiorczej. Nie każdy przecież ma konto na LinkedIn, czy Twitterze, ale większość posiada adres mailowy. Jeżeli pozyskałeś bazę danych legalnie i spełniasz wszystkie obowiązki związane z ochroną danych osobowych – nie musisz się martwić również o kwestie bezpieczeństwa.
Opracuj strategię
Nie trać czasu i zacznij wykorzystywać prawdziwy potencjał e-mail marketingu. Same chęci jednak nie wystarczą. Mimo że są bardzo ważne, to kluczem jest wiedza. Tak jak we wszystkich działaniach biznesowych, musisz wypracować sobie odpowiednie podejście i metody, czyli skuteczną strategię. Jak stworzyć skuteczny mailing? Dowiesz się tego w kolejnym artykule.