Blog firmowy okiem ACTIV-NET strony Tychy. Dlaczego powinieneś go prowadzić?
Dla jednych to uciążliwych obowiązek, dla innych idealne miejsce do wykreowania swojej marki. Blogi firmowe mogą inspirować, pobudzać do działania i… zarabiać – wystarczy tylko odpowiednio podejść do ich prowadzenia. Nadal nie jesteś przekonany? Dziś ACTIV-NET strony Tychy podsunie Ci kilka zalet wynikających właśnie z pisania bloga firmowego.
Blog firmowy daje długotrwałe efekty
Google lepiej postrzega strony, które są często aktualizowane. Co to dokładnie oznacza? Jeśli na naszym blogu firmowym będziemy regularnie umieszczać wpisy, to dla wyszukiwarki jest to wyraźny sygnał – strona się rozwija. Taka witryna jest znacznie lepiej postrzegana „w oczach” wyszukiwarki niż strona, na której ostatnie informacje zostały opublikowane jakiś czas temu.
To jednak nie jedyne długoterminowe efekty. Blog eksperta stanowi świetną przestrzeń do tworzenia oryginalnych treści content marketingowych. Wystarczy już jeden starannie opracowany tekst, aby stworzyć podstawy większej kampanii i promować konkretne produkty oraz usługi.
Blog firmowy zwiększa potencjał SEO Twojej strony
Ta wartość jest jednak niczym, jeśli nasz blog, oprócz wysokiej wartości SEO, nie będzie miał nic więcej do zaoferowania. Odbiorcą każdego bloga są bowiem w pierwszej kolejności ludzie – a dopiero później wyszukiwarki, roboty Google i algorytmy. Skontaktuj się także ze specjalistą SEO, który podpowie Ci stosowne frazy kluczowe oraz wyjaśni, czym jest np. pozycjonowanie na długi ogon.
Blog firmowy pozwala budować wizerunek eksperta
To proste – treści na twoim blogu firmowym pomagają budować Twój wizerunek w sieci. To właśnie w tym miejscu możesz podzielić się z odbiorcami swoją ekspercką wiedzą oraz odpowiedzieć na pytania klientów – a tym samym zaplusować w ich oczach. Specjaliści podkreślają także, że eksperckie artykuły znacząco wpływają na wzrost zaufania konsumentów do firmy. Blog eksperta jest również świetną przestrzenią do pokazania firmy od innej, bardziej „ludzkiej” strony. Zabawne sytuacje, małe i większe sukcesy, wyjazdy pracownicze – warto się tym podzielić z innymi!
Jak stworzyć angażującą treść na firmowego bloga?
- Nie zapomnij o obrazkach! Pamiętaj, aby nazwy plików i opisy zawierały stosowne słowa kluczowe.
- Treści na blogu muszą być zróżnicowane i unikatowe. Pisz o tym, o czym sam chciałbyś czytać!
- Zadbaj o chwytliwe tytuły tekstów. Nagłówki powinny być też „atrakcyjne” dla wyszukiwarki.
- Zadbaj o możliwość udostępnienia wpisu.
- Zacznij od researchu. Zanim zabierzesz się do pisania tekstu, zgromadź wszystkie materiały i zweryfikuj informacje.
- Nie pisz wyłącznie pod kątem SEO. Oczywiście, ten aspekt jest bardzo ważny, jednak blog powinien być też pełen emocji, fachowej wiedzy i kreatywności.