ACTIV-NET

Czy warto być mobile-friendly?

Czy warto być mobile-friendly?

Jeśli nie ma cię w internecie, to nie istniejesz. To już wiesz. Teraz uważaj, bo jeśli nie będziesz przyjazny dla urządzeń mobilnych, to… Co zrobi Google?

Od 21 kwietnia strony przyjazne dla użytkowników korzystających z mechanizmów przenośnych, zgodnie z oficjalną informacją, miały być promowane przez Google. Wprowadzenie w życie nowego algorytmu miało wywołać na całym świecie zmiany w wynikach wyszukiwania, ale czy tak się stało?

Mobilna dyskryminacja

Zgodnie z zapowiedziami Google, w wynikach wyszukiwania miały wyświetlały się tylko strony, serwisy i e-sklepy przyjazne dla urządzeń mobilnych. Te niemobilne, pomimo wysokiej pozycji pozycjonowania, miały zostać z nich wykluczone. Strony dostosowane do nowego algorytmu stanowią niecałe 10% wszystkich polskich witryn. Liczby mówią same za siebie. W zakresie mobilności jest jeszcze wiele do zrobienia, ale jest szansa na poprawę. Przed firmami stoją ogromne możliwości rozwoju oferty mobilnej oraz jej optymalizacji.

Przyjazna strona mobilności

Przyjazna strona to taka, która jest dostosowana do mobilnych wyników wyszukiwania. Google, starając się sprostać oczekiwaniom użytkowników swojej wyszukiwarki, postanowiło przystosować jej algorytm do nowych potrzeb. Uczyniło to poprzez wprowadzanie w narzędziach dla webmasterów informacji o poprawnej konfiguracji stron pod urządzenia mobilne. Dzięki temu wydawcy i właściciele witryn, mając zamiar stać się mobilnie przyjaźni, muszą dostosować się do nowych wymogów wyszukiwarki. Wszystko to dla dobra internautów, korzystających z operatywności smartfonów czy tabletów. Uwaga! Mobilnych użytkowników z roku na rok wciąż przybywa, dlatego może warto być dla nich przyjaznym?

Wysoko w rankingu, czyli w ciągłym ruchu

Wynikiem wzmożonego ruchu na urządzeniach mobilnych, korzystanie z Internetu za pomocą mechanizmów przenośnych, staje się czymś niemal naturalnym. Miliony osób w naszym kraju jednocześnie serfuje po sieci i komunikuje się właśnie z poziomu urządzeń mobilnych. Co drugi Polak posiada smartfon, z którego codziennie poszukuje różnego typu informacji na każdy temat. Blisko połowa z nich dokonuje zakupu przez kanał mobilny, nabywając produkty i zamawiając usługi. Badania pokazują, że aż dwóch na trzech potencjalnych klientów, wchodzących na stronę internetową lub e-sklep z urządzeń przenośnych, opuszcza witrynę w przypadku gdy nie jest ona mobilna. Zatem „przyjaźnie zmobilizowanie” serwisy firm, pozwolą nie tylko zatrzymać dotychczasowych klientów, ale także pozyskać nowych.

Czy to jest przyjaźń? Czy to jest…

Zasada, jaką wprowadziło Google miała być prosta – nie jesteś przyjazny dla mobilnych użytkowników, to dla nich nie istniejesz. Od 21 kwietnia na wielu witrynach pojawiały się artykuły o wprowadzonej tego dnia aktualizacji. Wywołała ona żywe dyskusje i spekulacje. Mnóstwo osób zastanawiało się, jak wpłynie to na pozycjonowanie. Zauważono, że w mobilnych wynikach wyszukiwania przy reklamach Google AdWords pojawiły się etykiety „Mobile-friendly”. Dziś wiadomo, że algorytm oceniający mobilność stron objął swoim zasięgiem jedynie ruchy smartfonów. Wyłączone z niego zostały tablety, choć i na tych urządzeniach prędzej czy później zmiany będą widoczne. Pozostało pytanie, czy nowy algorytm wpłynie na wydajność reklam i Wynik Jakości w AdWords? Kate O’Donovan z zespołu Google AdWords na forum Google AdWords Help zawiadamia, że aktualizacja algorytmu nie ma i nie będzie miała wpływu na wydajność reklam AdWords oraz Wynik Jakości. Obecnie Google sprawdza nowe rozwiązanie, które zakłada nagradzanie stron przyjaznych mobilnie opatrzonych znacznikiem „mobile-friendly” wyższymi pozycjami w wynikach wyszukiwania. Testowana przyjaźń opiera się na ułatwianiu użytkownikom korzystania z Internetu, a według przeprowadzonych przez Google badań aż 66% internautów negatywnie odbiera strony, które nie są przyjazne dla urządzeń mobilnych.

Share this post